Legendární hry, poutavá interaktivní zábava a vydavatelské zkušenosti urychlují růst herní divize společnosti Microsoft v oblasti mobilních zařízení, počítačů, konzolí a cloudu.
Hraní her je v současnosti největší a nejrychleji rostoucí formou zábavy. Hry dnes aktivně hrají tři miliardy lidí a tento růst ještě urychluje nová generace, která nadšení pro interaktivní zábavu zcela propadla. Společnost Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT) dnes oznámila plány na akvizici společnosti Activision Blizzard Inc. (Nasdaq: ATVI), lídra v oblasti vývoje her a vydavatele interaktivního zábavního obsahu. Tato akvizice urychlí růst herního obchodu společnosti Microsoft v oblasti mobilních zařízení, počítačů, konzolí a cloudu, a vytvoří základy pro vznik herního metaverza.
Společnost Microsoft získá společnost Activision Blizzard za 95,00 USD za akcii v rámci hotovostní transakce v hodnotě celkem 68,7 miliardy USD, včetně čisté hotovosti společnosti Activision Blizzard. Po dokončení této transakce se Microsoft stane třetí největší herní společností na světě podle tržeb, hned za společnostmi Tencent a Sony. Plánovaná akvizice zahrnuje legendární herní série společností Activision, Blizzard a King, jako jsou „Warcraft“, „Diablo“, „Overwatch“, „Call of Duty“ a „Candy Crush“, a také celosvětové aktivity organizace Major League Gaming v oblasti elektronických sportů. Společnost vlastní vývojářská studia po celém světě a zaměstnává téměř 10.000 zaměstnanců.
Funkci generálního ředitele společnosti Activision Blizzard bude i nadále zastávat Bobby Kotick a spolu se svým týmem se bude nadále soustředit na další posilování firemní kultury a urychlení obchodního růstu této společnosti. Po dokončení transakce bude společnost Activision Blizzard podléhat Philu Spencerovi, generálnímu řediteli divize Microsoft Gaming.
„Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejzajímavější kategorií zábavy na všech platformách a budou hrát klíčovou roli při vývoji platforem pro naše metaverzum,“ prohlásil předseda představenstva a generální ředitel společnosti Microsoft Satya Nadella. „Významným způsobem investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom tak dali vzniknout novému období herní zábavy, které klade hlavní důraz na hráče a herní vývojáře a nabízí bezpečné, inkluzivní a přístupné hry skutečně všem.“
„Hráči po celém světě hry společnosti Activision Blizzard zbožňují a my věříme, že její tvůrčí týmy budou nastavenou laťku posouvat ještě mnohem výše,“ konstatoval generální ředitel divize Microsoft Gaming Phil Spencer. „Společně vytvoříme budoucnost, ve které budou moci lidé hrát prakticky kdekoliv právě takové hry, které hrát chtějí.“
„Již více než 30 let vytvářejí naše obrovsky nadané týmy jedny z nejúspěšnějších her,“ řekl generální ředitel společnosti Activision Blizzard Bobby Kotick. „Kombinace špičkových talentů společnosti Activision Blizzard a jejích výjimečných herních sérií s technologiemi, distribucí, přístupem k nadaným tvůrcům, ambiciózní vizí a společným závazkem v oblasti hraní her a inkluzivity, kterými disponuje společnost Microsoft, nám pomůže dosáhnout ve stále konkurenčnějším odvětví pokračujících úspěchů.“
Největší herní segment představují mobilní zařízení – téměř 95 % všech hráčů na světě hraje hry právě na mobilních zařízeních. Díky svým výjimečným týmům a technologiím umožní společnosti Microsoft a Activision Blizzard hráčům vychutnat si ty nejpoutavější herní série, jako jsou „Halo“ nebo „Warcraft“, prakticky kdekoliv. A díky hrám jako Candy Crush představují aktivity společnosti Activision Blizzard v oblasti mobilních zařízení pro Microsoft v tomto rychle rostoucím segmentu významného hráče, disponujícího ojedinělými příležitostmi.
Akvizice také posílí portfolio služby Game Pass společnosti Microsoft. Ta do služby Game Pass, která dosáhla nového rekordu v podobě více než 25 milionů předplatitelů, plánuje zařadit také hry společnosti Activision Blizzard. Se svými téměř 400 miliony aktivních hráčů ve 190 zemích měsíčně a třemi herními sériemi v hodnotě miliardy dolarů, kterými disponuje společnost Activision Blizzard, bude díky této akvizici Game Pass představovat jednu z nejpřitažlivějších a nejrozmanitějších knihoven herního obsahu v tomto oboru. Po uzavření dohody bude Microsoft provozovat celkem 30 interních vývojářských herních studií, a bude disponovat také dalšími vydavatelskými a produkčními kapacitami pro oblast elektronických sportů.
Na transakci se vztahují obvyklé podmínky pro její uzavření a také pro dokončení kontroly ze strany regulačních orgánů a schválení akcionářů společnosti Activision Blizzard. Očekává se, že transakce bude dokončena ve fiskálním roce 2023 a po dokončení bude mít akreční vliv na zisk na akcii, který se nehodnotí podle metodiky GAAP. Transakci schválily správní rady společností Microsoft i Activision Blizzard.